E-Business e Plataformas de Colaboração: Uma estratégia para o trabalho em redes interorganizacionais nos destinos turísticos
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Português (Portugal))References
Agencia EFE. (2018). Retrieved November 17, 2018, from https://www.efe.com/efe/portugal/economia/turismo-mundial-cresceu-6-em-2017-segundo-a-omt/50000443-3487927
Alejandro, V. Á. O., & Norman, A. G. (2005). Manual introdutório à análise de redes sociais: medidas de centralidade. México: Universidad Autónoma del Estado de México. Retrieved from http://www2.unicentro.br/lmqqa/files/2016/05/Manualintrodutorio_ex_ucinet.pdf
Aureli, S., & Forlani, F. (2016). The importance of brand architecture in business networks: The case of tourist network contracts in Italy. Qualitative Market Research, 19(2), 133–155. https://doi.org/10.1108/QMR-02-2016-0007
Buhalis, D., & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management : 20 years on and 10 years after the Internet — The state of eTourism research, 29, 609–623. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.01.005
Burt, R. S., Kilduff, M., & Tasselli, S. (2013). Social Network Analysis: Foundations and Frontiers on Advantage. Annual Review of Psychology, 64, 527–547. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-113011-143828
Chaffey, D., & Smith, P. (2013). Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing (4th ed.). New York: Routledge.
Costa, C. (2004). Turismo e poder local: relatório sectorial. In XIV Congresso da ANMP. Funchal, Portugal.
Costa, C., & Albuquerque, H. (2017). Um novo modelo conceptual para o turismo urbano. In F. Silva & J. Umbelino (Eds.), Planeamento e Desenvolvimento Turístico (1a). Lisboa: Lidel.
Costa, C. M. M. (1996). Towards the improvement of the efficiency and effectiveness of tourism planning and development at the regional level: planning, organisations and networks. The case of Portugal. University of Surrey.
Di Fatta, D., Musotto, R., D’Aleo, V., Vesperi, W., Morabito, G., & Bue, S. L. (2017). Weak ties and value of a network in the new internet economy. In S. Hai-Jew (Ed.), Social Media Data Extraction and Content Analysis (pp. 66–84). Hershey PA, USA: IGI-Global. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-0648-5
Feger, J. E., Abrahão, C. M. de S., Gândara, J. M. G., Oliveira, R. A., & Melo, J. (2016). A rede relacional formada por atores sociais no contexto da regionalização do turismo: o caso da região turística litoral do Paraná (Brasil). In XIX Congresso AECIT: Tiempos de Cambio en el Turismo. Tenerife, Espanha.
Freeman, L. C. (2004). The development of social network analysis. Emperical Press (Vol. 27). https://doi.org/10.1016/j.socnet.2005.01.010
Microsoft Office. (2018). Enterprise Social Network. Retrieved from https://products.office.com/pt-pt/business/teamwork/enterprise-social-network?rtc
Milheiro, E., Costa, C., & Santos, B. (2010). A Informação Turística e as Tecnologias da Informação e da Comunicação: o Caso Português. Revista Turismo e Desenvolvimento, 13/14, 871–881. Retrieved from http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-37862002000200005&lng=pt&tlng=pt
Olave, M. E. L., & Amato Neto, J. (2001). Maria Elena León Olave João Amato Neto. Redes de Cooperação Produtiva: Uma Estratégia de Competitividade e Sobrevivência Para Pequenas e Médias Empresas., 8(Gestão e Produção), 289–303.
Oliveira, N., Souza, D. L. de, & Castro, C. C. de. (2014). Análise sociométrica da rede de relacionamento das bibliotecas que constituem o Consórcio das Universidades Federais do Sul-Sudeste de Minas Gerais. Perspectivas Em Ciência Da Informação, 19(1), 130–148. https://doi.org/10.1590/S1413-99362014000100009
Pike, S., & Page, S. J. (2014). Destination Marketing Organizations and destination marketing : A narrative analysis of the literature. Tourism Management, 41, 202–227. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2013.09.009
Saltarelli, B. (2018). Plataformas digitais: o que é e como as grandes empresas do mundo utilizam? Retrieved January 28, 2019, from https://inteligencia.rockcontent.com/plataformas-digitais/
Scott, N., Baggio, R., & Cooper, C. (2008). Network Analysis and Tourism: from Theory to Pracitice. Clevedon, England: Channel View Publications.
Stare, M., & Križaj, D. (2018). Evolution of an innovation network in tourism: Towards sectoral innovation eco-system. Amfiteatru Economic, 20(48), 438–453. https://doi.org/10.24818/EA/2018/48/438
World Tourism Organization. (2001). E-business for Tourism: Practical Guidelines for Tourism Destinations and Businesses. World Tourism Organization. Retrieved from https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284404599
World Travel Tourism Council - WTTC. (2018). World Travel & Tourism Council. Retrieved November 23, 2018, from https://www.wttc.org/
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Thais de Oliveira Lima, Belem Barbosa, Carlos Costa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
International Journal of Marketing, Communication and New Media
ISSN: 2182-9306
DOI: 10.54663/2182-9306
Qualis Periódicos - CAPES: B2
REBIB: Q2
Indexing:
Web of Science - Emerging Sources Citation Index - Clarivate Analytics
Journal Citation Reports (JCR) 2021, 2022, 2023
QUALIS CAPES - GOOGLE SCHOLAR - LATINDEX - REDIB - RCAAP - OAJI - DRJI - MIAR - LIVRE - ERIH PLUS - INDEX COPERNICUS -