EFICÁCIA DAS NOVAS TECNOLOGIAS DA INFORMAÇÃO E COMUNICAÇÃO NA COMUNICAÇÃO INTERNA: FATORES DE SUCESSO
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adams, D. A., Nelson, R. R., & Todd, P. A. (1992). Perceived usefulness, ease of use, and usage of information technology: a replication. MIS Quarterly, 16(2), 227-247.
Behrens, S., Jamieson, K., Jones, D., & Cranston, M. (2005). Predicting System Success using the Technology Acceptance Model: A Case Study. Paper presented at the 16th Australasian Conference on Information Systems, Sidney. http://cgit.nutn.edu.tw:8080/cgit/PaperDL/tkw_090717140108.pdf
Caldeira, M. M. (2005). A Integração dos Sistemas de Informação Organizacionais: Conceitos, Soluções, Riscos e Benefícios. Em L. Amaral, R. Magalhães, C. C. Morais, A. Serrano & C. Zorrinho (Eds.), Sistemas de Informação Organizacionais (1ª ed., pp. 73-94). Lisboa: Edições Sílabo.
Castells, M. (2009). Communication Power. Nova Iorque: Oxford University Press.
Corrado, F. M. (1994). Communicating with Employees: Improving Organizational Communication. Boston: Course Technology Press.
Davis, F. D. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease Of Use, And User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340.
DeLone, W. H., & McLean, E. R. (1992). Information Systems Success: The Quest for the Dependent Variable. Information Systems Research, 3(1), 60-95.
DeLone, W. H., & McLean, E. R. (2003). The DeLone and McLean Model of Information Systems Success: A Ten-Year Update. Journal of Management Information Systems, 19(4), 9-30.
Esparcia, A. C. (2008). Estudio sobre el uso de las tecnologías de la comunicación en la comunicación interna. Anagramas, 6, 93-105.
Fortin, M.-F. (2000). O processo de investigação: da concepção à realização: Lusodidacta.
Gillmor, D. (2005). Nós, os Media (S. Barata, Trad. 1ª ed.). Lisboa: Editorial Presença.
Gorlaa, N., Somers, T. M., & Wong, B. (2010). Organizational impact of system quality, information quality, and service quality. Journal of Strategic Information Systems, 19(3), 207-228.
Hargie, O., & Tourish, D. (2009). Auditing Organizational Communication : A handbook of research, theory and practice (2ª ed.). London: Routledge.
Holtz, S. (2004). Corporate Conversations: A Guide to Crafting Effective and Appropriate Internal Communications. New York: AMACOM.
Lee, Y. W., Strong, D. M., Kahn, B. K., & Wang, R. Y. (2002). AIMQ: a methodology for information quality assessment. Information & Management, 40(2), 133-146.
Llufríu, M. M. C. (2005). Impacte das Tecnologia de Informação e Comunicações na Sociedade do Conhecimento. Em L. Amaral, R. Magalhães, C. C. Morais, A. Serrano & C. Zorrinho (Eds.), Sistemas de Informação Organizacionais (1ª ed., pp. 95-112). Lisboa: Edições Sílabo.
Madrid, F. V. (1995). Las nuevas tecnologias de la comunicación y su impacto en la cultura y la comunicación organizacional. Comunicación Interna: Informes, (29). Acedido em http://aprendeenlinea.udea.edu.co/lms/moodle/file.php/91/comunicacionorganizacional/NuevasTecComCultOrg.pdf
Oliveira, A. d. (2004). Análise do Investimento em Sistemas e Tecnologias da Informação e da Comunicação (1ª ed.). Lisboa: Edições Sílabo.
Petter, S., DeLone, W., & McLean, E. (2008). Measuring information systems success: models, dimensions, measures, and interrelationships. European Journal of Information Systems, 17(3), 236–263.
Prendergast, G. P. (2002). The Impact of Intranet Effectiveness on Corporate Intelligence Dissemination: Evidence, Managerial Implications and Research Avenues. Hong Kong: Business Research Centre, School of Business, Hong Kong Baptist University.
Rodríguez, E. M., Vázquez, E. B., & Rodríguez, A. A. B. (2006). La comunicación interna como proceso dinamizador para fomentar valores institucionales y sustento de una identidad universitaria. Revista Iberoamericana de Educación, 1-9.
Seddon, P. B. (1997). A Respicification and Extension of the DeLone and McLean Model of IS Success. Information Systems Research, 8(3), 240-253.
Smith, L., & Mounter, P. (2008). Effective Internal Communication (2ª ed.). London: Kogan Page.
Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G. B., & Davis, F. D. (2003). User Acceptance of Information Technology: Toward a Unified View. MIS Quarterly, 27(3), 425-478.
Wixom, B. H., & Todd, P. A. (2005). A Theoretical Integration of User Satisfaction and Technology Acceptance. Information Systems Research, 16(1), 85-102. doi: 10.1287
Wu, J.-H., & Wang, Y.-M. (2006). Measuring KMS success: A respecification of the DeLone and McLean’s model. Information & Management, 43(6), 728-739. doi: 10.1016/j.im.2006.05.002
Yin, R. K. (2001). Estudo de Caso: Planejamento e métodos (D. Grassi, Trad. 2ª ed.). São Paulo: Bookman.
Refbacks
Copyright (c)
International Journal of Marketing, Communication and New Media
ISSN: 2182-9306
DOI: 10.54663/2182-9306
Qualis Periódicos - CAPES: B2
REBIB: Q2
Indexing:
Web of Science - Emerging Sources Citation Index - Clarivate Analytics
Journal Citation Reports (JCR) 2021, 2022, 2023
QUALIS CAPES - GOOGLE SCHOLAR - LATINDEX - REDIB - RCAAP - OAJI - DRJI - MIAR - LIVRE - ERIH PLUS - INDEX COPERNICUS -